Dag 03 - Dina svagheter

Denna punkten var lite svår... Självklart hittar man alltid småfel och svaga punkter hos sig själv, men kanske inte sånt man vill ropa ut i hela världen.
Min största svaghet tror jag är tillit. Jag litar antingen för lätt och för mycket på personer som jag inte kännt så länge eller så litar jag inte alls på någon. Men även på personer som jag kännt under nästan hela mitt liv som jag trodde jag kunde lita på har svikit mig och visat att jag skulle tänkt en gång till. Det har gjort att jag har stängt mig mer nu, och håller mycket mer inom mig. Det finns inte många, eller rättare sagt ingen som jag berättar allt för. Visst, det finns några som jag delar nästan allt med, men det finns ändå lite som jag inte är bekväm att berätta för någon. Bara sånt som jag vet själv.
Jag kan även vara alldeles för snäll. Det menar jag inte riktigt på ett bra sätt, jag ger folk för många chanser. Så många chanser, men jag vet ändå att det inte spelar någon roll. För personen i fråga visade mig att jag måste sätta en gräns. Jag gav personen chans, efter chans att bevisa det h*n skulle. Det gick inte så bra. Så idag blev dagen jag tog steget och sa hejdå, på riktigt. Tog bort från facebook och i stort sett sa upp bekantskapen med. Efter nästan sexton år, så det var en lite halvtung dag idag. Men ett val är ett val, nu ska jag leva och älska livet!
Andra svagheter är väl att jag är väldigt känslig, men mest när det kommer till filmer och låtar. Jag sätter mig verkligen in i det och tänker på hur jag skulle må om det hände mig. Då blir jag superblödig! Kanske inte riktigt är en svaghet men...

Kommentarer
Postat av: Erika

du vet att jag finns här för dig <3

2011-10-18 @ 06:21:40
URL: http://erikamild.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0