Dag 01 - Presentation av dig själv

Tänkte att jag kör igång med en såndär lista som alla andra gör. Och nu börjar jag med dag ett!
Jag heter då Frida Sofie Hedberg, för den som inte förstått det. Jag är 16 år och bor i ett (två olika egentligen) samhälle utanför Borås, varannan vecka på varje ställe. Jag bor med min pappa Pierre, storebror Rickard, pappas fru Heléne och hennes son Alexander på det ena stället. Och 10 minuter från det bor jag med min mamma AnnSofi, hennes sambo Leif och min storebror Rickard.
En bild på mig från sommaren, när jag kommit hem från Hönö och såg halvt misshandlad ut...


Jag har fyra husdjur, 3 katter och 1 hund. De tre katterna bor hos pappa och det är Tuffsan, Nisse & Lillan. Vi har egentligen 4 katter, men Busan (som är mamma till Nisse & Lillan) sprang bort för ca ett år sedan. Hos mamma har jag min älskade Skrållan, världens bästa hund och min absoluta bästa vän!
Jag är som sagt 16 år och det innebär att jag går första året på gymnasiet. Jag går på Almås i Borås, linjen Hotell & Turism. Och jag stortrivs! Klassen är helt underbar, jag älskar dom och skolan verkar änsålänge riktigt bra! Jag vill (just nu ialla fall) bli reseledare, eller något liknande. Jag äskar at resa och träffa på nya människor och kulturer och jag är väldigt social av mig, fråga bara dom som känner mig, haha. Så jag tror det kommer passa mig superbra!
På min fritid älskar jag att vara med min familj och mina underbara vänner. Jag dansar en gång i veckan, och har gjort det i ungefär tio år nu. Älskar't! En annan grej jag älskar det är att kolla på massa bra serier, filmer och lyssna på musik. Musik är i stort sett mitt liv, jag älskar att lyssna på texterna och känner ofta att dom träffar rakt i hjärtat. DET är bra musik! Jag älskar att träffa nya människor och jag älskar att umgås med mina vänner. Men jag är den som även älskar tid för mig själv, men inte för ofta dock.
Detta var nog det grunligaste om mig om man säger så, ni lär ju lära känna mig mer och mer under tiden som går.
Nu ska jag sätta mig och plugga! Senare ikväll är det dans som gäller, l o v e !

pusssssss

 

(såg nu hur jobbig texten är, det blir ju nästan inga mellanrum någonstans. Ska sätta mig och se om jag kan fixa det lite senare... störande!)


Kommentarer
Postat av: Erika

Du är en av de socialaste människorna jag vet (underbart!) Känns som att jag har känt dig flera år och inte de knappa 2 månader som jag faktiskt gjort det. Kärlek till dig vännen!

2011-10-05 @ 18:22:53
URL: http://erikamild.devote.se
Postat av: LISA LINDEN

va med och tävla om veckans blogg!

länkning till inlägget: http://livetsomlisaa.blogg.se/2011/october/veckans-blogg-vinnaren-kommer-pa-fredag.html#comment

2011-10-05 @ 20:33:48
URL: http://livetsomlisaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0